søndag den 16. september 2012

Belfast Love

Så er det snart gået en uge i Belfast, and what a week! Jeg tror jeg har forelsket mig lidt i byen og alle dens fornurligheder. Jeg elsker hele atmosfæren her, og vejret her har ikke engang været så dårligt igen, og ALLE mennesket er simpelthen så venlige. De sidste par dage har gået med lidt sigthseeing, hvor vi bl.a. har været ved Shankill Road for at se the peace wall som i sikkert kende, og alle de vilde vægmalerier der er på diverse bygninger, til minde om de faldne i diverse kampe i området. Det var ret tankevækkende at gå ned af gaden, hvor så mange kampe har taget sted, og hvor så mange mennesker har mistet livet. Generelt synes jeg at Belfast har en imponerende og spændende historie, og jeg glæder mig meget til at lære mere omkring det i vores fag Northern Ireland culture and education, hvor jeg er sikker på at vi kommer til at høre lidt mere om det hele. Det sidste billede er fra The botanic garden som vi også besøgte forleden.
Ellers er tiden gået med at lære de andre studerende at kende, hvilket er gået rigtig godt, de alle er rigtig imødekommende, det er dog ikke alle der er kommet til campus nu. Jeg tror vi er omkring 50 internationale/ erasmus studerende her, og Danmark er faktisk sammen med Tyskland det mest repræsenterede land her, hvilket er lidt sjovt da det nok også er det mindste land.








I morgen begynder fresher week for os nye studerende her på Stranmillis, som mest består af "get to know each other" arrangementer, så det kommer næste indlæg på bloggen nok til at handle om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar